Στην εκτίμηση ότι και την επόμενη χρονιά η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση προβαίνει το 82% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen για το β΄ τρίμηνο του 2016. Πρόκειται για ποσοστό κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες μικρότερο σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2016, ίσως διότι η ρευστότητα στην οικονομία ήταν πολύ μεγαλύτερη, λόγω της μη ολοκλήρωσης της αξιολόγησης του προγράμματος.
Το εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι κατά το β΄ τρίμηνο του 2015 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν χαμηλότερο κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το φετινό δεύτερο τρίμηνο, στοιχείο που φανερώνει την αισιοδοξία και την προσδοκία που είχε καλλιεργηθεί στην ελληνική κοινωνία για έξοδο από το μνημόνιο. Προσδοκία που διαψεύσθηκε λίγο μετά με την υπογραφή του τρίτου μνημονίου ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και στους δανειστές της χώρας.
Σε ό,τι αφορά τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, αυτός διαμορφώθηκε κατά το β΄ τρίμηνο του 2016 στις 52 μονάδες, μειωμένος κατά μία μονάδα σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2016.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Τέσσερις στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ για την οικονομία ανησυχία εκφράζει το 34% των Ελλήνων.
Σημαντικά αυξημένη ήταν η ανησυχία για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (13% έναντι 5%), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η ανησυχία για τη μετανάστευση και τον πόλεμο επέστρεψε στα περυσινά επίπεδα. Τέλος, οκτώ στους δέκα Έλληνες προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι περικοπές των εξόδων εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (72%), στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (67%) και στα έξοδα για ρουχισμό (62%).