Η Μετάλλαξη Του Κορωνοϊού Στα Ελληνικά Πανεπιστήμια
Και ενώ όλη η χώρα με νωχελικούς ρυθμούς επανεκκινεί τις λειτουργίες της και όλα δείχνουν, να επιστρέφουν σε μια κανονικότητα, από τον Νοέμβριο του 2020 όλα τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά. Μόλις εχθές ανακοινώθηκε άλλωστε η αύξηση ποσοστού πληρότητας σε χώρους δεξιώσεων και καταστημάτων κινητής τηλεφωνίας, οπότε τα ζητήματα επιλύονται!
Όλες οι δραστηριότητες σιγά-σιγά απελευθερώνονται και παραμένει το εξής ερώτημα: Μήπως τα ελληνικά πανεπιστήμια (όντας άδεια τώρα) εκκολάπτουν κάποια μετάλλαξη του ιού και δεν μπορούμε να τα ξανά ανοίξουμε; Θα ήταν μια πιθανή εξήγηση για την όλη κατάσταση, μιας και μαθητές δημοτικών σχολείων θεωρούνται περισσότερο ικανοί να τηρήσουν τα μέτρα, παρά ενήλικες άνθρωποι με ένα βαθμό ενσυναίσθησης!
Το πολύκροτο νομοσχέδιο για την αστυνόμευση των πανεπιστημιακών μονάδων θεωρώ απαντά σε δεκάδες τέτοια ερωτήματα, όλων όσων πραγματικά παραμένουν δυσαρεστημένοι. Η φύλαξη των πανεπιστημίων διαφέρει κατά πολύ από τον πλήρη περιορισμό και έλεγχο του. Και θεωρώ τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας κατανοούν πολύ περισσότερο τι χρειάζεται αυτήν την στιγμή το πανεπιστήμιο.
Η ελληνική παιδεία και μόρφωση εκθειάζεται και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, ωστόσο, μόνο έξω από τα ελληνικά σύνορα. Ή όταν συμφέρει. Θρέψη γοήτρου άλλωστε, οι δεκάδες διακρίσεις των ελληνικών πανεπιστημίων.
Στο πιο σημαντικό επίπεδο επιμόρφωσης, το καθεστώς επιλέγει να αφήσει δεκάδες φοιτητές μακριά από τις πανεπιστημιακές δομές, πίσω από οθόνες υπολογιστών και δεκάδες δυσλειτουργίες ,ενώ την ίδια στιγμή το σύστημα υγείας καταρρέει και ΕΛ.ΑΣ και εκκλησία «επανδρώνουν» έκτακτες επιχορηγήσεις.
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση των παραπάνω, μιας και το κράτος «μοιράζει» τις δομές του ανάμεσα στα 2 και επιλέγει να περιορίσει το εκπαιδευτικό σύστημα και όποια φωνή μπορεί να το εκφράσει. Ο λόγος που τα ελληνικά πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά, είναι να προωθηθεί ακόμα περισσότερο η ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Όσο οι εν δυνάμει φοιτητές δεν απολαμβάνουν την «δωρεάν, δημόσια» εκπαίδευση, τόσο δεν θα τους λείψει και όταν αντικατασταθεί.
Και η αντικατάσταση αυτή εκφράζεται μέσω του συμψηφισμού των πτυχίων κολεγίων διετούς φοίτησης με αυτά των δημοσίων και η μετατροπή των πανεπιστημίων σε μια άλλη «φυλακή» με δεκάδες αστυνομικούς να φροντίζουν, να παραμένουν έξω από αυτό, όσοι ,κατά το κράτος, μπορεί να διαταράξουν την «τάξη». Συνέβη πριν λίγο καιρό άλλωστε με τα δεκάδες επεισόδια.
Η μετάλλαξη, λοιπόν, που εκκολάπτει το ελληνικό πανεπιστήμιο, είναι η αντίδραση στην επιβολή. Επειδή όμως, το αγαθό της παιδείας αποτελεί την βάση της κοινωνικής ευημερίας, ορισμένοι επιθυμούν την δική τους μακροημέρευση σε βάρος του συνόλου. Η επιβολή είναι περισσότερο εφικτή σε κοινωνικά σύνολα , που μένουν εκτός των εκπαιδευτικών δομών!
Θα ήταν θεμιτό να μην μας ξενίζουν εικόνες άλλων κρατών με βιαιότητες μιας και στα δικά μας δεδομένα, η βία ελλοχεύει παντού, απλώς συμφέρει να μην γίνεται θέμα στις ειδήσεις. Ή αν γίνει, να παραποιηθεί τόσο, που να αποτελεί πλέον άλλη είδηση.
Επιστροφή στην κανονικότητα και καλή ανο(η)σία!
Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Πολιτική Ιστορία και τις Στρατηγικές Σπουδές. Κατάγεται από την Κατερίνη του νομού Πιερίας και ασχολείται με την μελέτη ιστορικών, πολιτικών και κοινωνικών θεμάτων.