Ιωάννινα-Κακαβιά Ναυάγησε Η Χρηματοδότηση από το ταμείο ανάκαμψης. Αν και το Ταμείο ανάκαμψης δεν χρηματοδοτεί έργα υποδομής. Εν τούτης εφόσον η αιτιολόγηση για την αναγκαιότητα κατασκευής είναι επαρκής, τότε χρηματοδοτείται.
Αντίστοιχα έργα που είχαν ορθή αιτιολόγηση για την αναγκαιότητα της κατασκευής τους, είναι ο οδικός άξονας ε-65 και ο άξονας Βόρειας Κρήτης.
Δήλωση για την μη ένταξη στο πλαίσιο χρηματοδότησης του Ταμείου ανάκαμψης έκανε ο κ. Κωνσταντίνος Γάτσιος. Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το ψέμα. Προσθέτει δε πως η κυβέρνηση έχει επιχείρημα «Εμείς το θέλαμε, το προσπαθήσαμε, αλλά οι Ευρωπαίοι το απέρριψαν». Ο ίδιος τονίζει πως αν είχε αιτιολογήσει σωστά η κυβέρνηση την χρησιμότητα του έργου. τότε θα μπορούσε να λάβει χρηματοδότηση.
Καταλήγει λέγοντας ότι: Καμία πρόταση δεν υποβλήθηκε, κανένα σχετικό έγγραφο δεν απεστάλη. Οι «Ευρωπαίοι» δεν απέρριψαν τίποτε, για τον πολύ απλό λόγο ότι τίποτε δεν τους προτάθηκε. Το κυβερνητικό «δρομολόγιο ενεργειών» δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, γιατί στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ.
Οι προσπάθειες για την κατασκευή του άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά στρέφονται τώρα στην χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ της νέας περιόδου 2021-2027. Και αυτό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο η ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού θα θεωρηθεί κρίσιμης σημασίας για την περιοχή μας.
Ιστορικό
Ο άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά τη 10ετία του “80 είχε ενταχθεί σε μια ευρεία πρόταση κατασκευής του Δυτικού άξονα. Θα συνέδεε το λιμάνι της Καλαμάτας με την Τεργέστη και θα εν τάσσονταν στα διευρωπαϊκά δίκτυα αυτοκινητοδρόμων. Θα διέσχιζε τέσσερις χώρες Ελλάδα, Αλβανία, Μαυροβούνιο και Κροατία, έτσι ώστε η πρόσβαση στην κεντρική Ευρώπη να είναι γρήγορη και ασφαλής.
Ιωάννινα-Κακαβιά Ναυάγησε Η Χρηματοδότηση. Όπως φαίνεται και στην φωτογραφία η πρόταση για κατασκευή του Δυτικού άξονα, υποβλήθηκε την 10ετία του “80 και τελικά απορρίφθηκε από την Ε.Ε. Μέχρι σήμερα μετά κόπων και βασάνων υλοποιήθηκε ένα μικρό τμήμα της η ιόνια οδός από την Πάτρα έως τα Ιωάννινα.