Ύστερα από πολύωρες, σκληρές διαπραγματεύσεις τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού στη Γερμανία συμφώνησαν στον τρόπο με τον οποίο θα περιορίσουν τη ρύπανση στις πόλεις, αποφεύγοντας όμως την πλήρη απαγόρευση των ντιζελοκίνητων οχημάτων.
Αν και ανακοίνωσαν επισήμως την «εξαιρετικά περίπλοκη», όπως την χαρακτήρισαν συμφωνία, αποφάσισαν να κρατήσουν κρυφές προς το παρόν τις λεπτομέρειές της. Νωρίτερα ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ είχε δηλώσει ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι διατεθειμένες να σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος της αναβάθμισης παλιών κινητήρων ντίζελ, με στόχο να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων. Δεν έγινε, όμως, σαφές, ποιο θα είναι το κόστος για τους οδηγούς.
Η Volkswagen, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και της Ευρώπης, είχε συμφωνήσει πριν τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου να καλύψει τα 2.400 ευρώ από τα συνολικά 3.000 ευρώ, για την αναβάθμιση στο κάθε όχημα. Η συζήτηση λοιπόν είχε να κάνει εν πολλοίς με το πώς θα καλυφθεί το κενό των 600 ευρώ.