Σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν οι ναυτικοί την Τρίτη 16 Απριλίου, με απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτεργατικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), με αίτημα την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, που εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση.
Προαναγγέλλοντας τις διαθέσεις τους για κλιμάκωση, τα ναυτεργατικά σωματεία, υποστηρίζουν πως με το πολυνομοσχέδιο θίγονται οι θέσεις εργασίας των ναυτικών, τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα, και υποβαθμίζεται η ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η ασφάλεια στα πλοία.Επίσης για το πολυνομοσχέδιο, στάσεις εργασίας έχει εξαγγείλει για την ίδια ημέρα και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας.Την αντίθεσή του με την απεργιακή κινητοποίηση εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), που παράλληλα εκφράζει την άποψη ότι τα μέτρα που προτείνονται στο νομοσχέδιο, είναι ημίμετρα για τη σωτηρία του κλάδου. Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων ο ΣΕΕΝ: «Οι ναυτικοί αν και θέλουν να εργαστούν, αναγνωρίζοντας την τελματώδη θέση στην οποία βρίσκεται ο ακτοπλοϊκός κλάδος, παρεμποδίζονται και αυτό έχει φανεί και στις προηγούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Οι θέσεις εργασίας δεν κινδυνεύουν από κανένα νομοσχέδιο, αλλά από την πώληση των πλοίων, λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι εταιρείες. Παρόμοιες νοοτροπίες στο παρελθόν είχαν ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση των ελληνικών κρουαζιερόπλοιων και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας».Από την πλευρά της η ΠΝΟ, στην ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι: «Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
• Άμεση απόσυρση του παραπάνω νομοσχεδίου
• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
• Αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών
• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, που εξακολουθεί να καθυστερείται
• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες καιτις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Η Διοίκηση της ΠΝΟ στέλνει ένα ξεκάθαρο και ηχηρό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν είναι διατεθειμένη να αποδεχθεί τετελεσμένα, όπως αυτά που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ και δηλώνει ότι με γνώμονα πάντα τα συμφέροντα των Ελλήνων ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, θα αγωνισθεί για την προάσπιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματός τους για εργασία».