Η ραγδαία αύξηση των τιμών στα βασικά προϊόντα των σούπερ μάρκετ καθιστά δύσκολη την επιβίωση του μέσου ελληνικού νοικοκυριού. Το καλάθι του νοικοκυριού ολοένα και αδειάζει.
Αυτό που συμβαίνει είναι ότι η αγοραστική δύναμη των πολιτών φθίνει διαρκώς. Η αξία των 50 ευρώ το 2005 δεν σχετίζεται με αυτή του σήμερα.
Επί παραδείγματι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης τον Ιανουάριο του 2005 ήταν 0,748 ανά λίτρο. Σήμερα η τιμή της ανέρχεται σε 2,070, με την τιμή να μεταβάλλεται από πρατήριο σε πρατήριο. Το ποσοστό αύξησης της τιμής της βενζίνης είναι 166.67 %. Με 50,00 ευρώ σήμερα είμαστε κατά 166% πιο αδύναμοι οικονομικά από ότι το 2005.
Η ίδια σύγκριση μπορεί να γίνει και στα τρόφιμα. Την ίδια στιγμή που τα προϊόντα υφίστανται ραγδαία αύξηση ο μισθός των πολιτών παραμένει στα ίδια επίπεδα.
Η νέα εφαρμογή της κυβέρνησης σκοπό έχει την προστασία των νοικοκυριών από την κερδοσκοπία των επιχειρήσεων. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει λάβει θετική κριτική από το ευρύ κοινό.
Η διαχείρηση της κρίσης δεν είναι εφικτή μέσα από εφαρμογές και μικροεπεμβάσεις στην οικονομία τη στιγμή που το καλάθι του νοικοκυριού αδειάζει.