Η σχολική χρονιά τελειώνει σε δυόμισι μήνες, και οι ταξιτζήδες, όπως και τα ΚΤΕΛ, δεν έχουν πληρωθεί ούτε καν για την προηγούμενη σχολική χρονιά για τη μεταφορά μαθητών. Τα ευχάριστα νέα είναι ότι στην Περιφέρεια Ηπείρου κατέφτασε αυτές τις ημέρες για τη μεταφορά των μαθητών το ποσό του 1,6 εκατ. ευρώ, για το οποίο έγινε ήδη η κατανομή στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες. Το ποσό αυτό όμως δεν αρκεί παρά να πληρωθούν τα δρομολόγια μόνο λίγων μηνών. «Πιέζουμε συνεχώς το υπουργείο να στείλει κι άλλα χρήματα» δηλώνει στον «Η.Α.» ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Κατέρης.
Ωστόσο, αρκετοί ταξιτζήδες βρίσκονται στα όρια των αντοχών τους. Μερικοί από αυτούς μάλιστα τα έχουν ξεπεράσει. Εδώ και λίγες ημέρες, οι ταξιτζήδες της Φιλιππιάδας έχουν σταματήσει τη μεταφορά μαθητών λόγω της μεγάλης καθυστέρησης στην καταβολή των δεδουλευμένων τους από την Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας. Η απόφασή τους αυτή δεν ήταν καθόλου εύκολη, καθώς πια βρίσκονται αντιμέτωποι πάνω απ’ όλα με τις τοπικές κοινωνίες, τους γονείς και τους μαθητές. Η απόφαση των ταξιτζήδων της Φιλιππιάδας είχε τις συνέπειές της και σε μαθητές του νομού Ιωαννίνων. Μαθητές από χωριά όπως το Κουκλέσι και τη Μουσιωτίτσα πηγαίνουν σε σχολεία της πρεβεζάνικης πόλης, καθώς είναι πιο κοντά.
Εύλογα γεννιέται το ερώτημα γιατί από τη στιγμή που όλοι οι ταξιτζήδες της Ηπείρου είναι απλήρωτοι, υπάρχει αυτή η «απεργιακή» αντίδραση μόνο από τους ταξιτζήδες της Φιλιππιάδας.
Όπως μας λέει ταξιτζής της περιοχής, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στη Φιλιππιάδα δεν μπορεί να βγει το μεροκάματο. «Ο Γιαννιώτης μπορεί να βγάλει 30 ευρώ μεροκάματο, εμείς εδώ θα βγάλουμε 3 ευρώ» τονίζει. Για ταξιτζήδες δύο ταχυτήτων –αν μπορεί κανείς να τους χαρακτηρίσει έτσι τη σήμερον εποχή- κάνει λόγο στον «Η.Α.» και ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Ιωαννίνων Μιχάλης Ψήνας. «Υπάρχουν συνάδελφοι όπως στη Λάκκα Σούλι που επιβιώνουν με αυτά τα δρομολόγια. Έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους σε αυτά» τονίζει, προσθέτοντας ότι και το γιαννιώτικο σωματείο των ταξί είναι προβληματισμένο για το τι μέλλει γενέσθαι με τις οφειλές αλλά και για τις αντιδράσεις μελών του. Φοβάται επιπλέον ότι στον επόμενο μειοδοτικό διαγωνισμό για τη μεταφορά των μαθητών μπορεί να μη συμμετάσχει κανείς, όχι μόνο επειδή τα χρήματα δεν καταβάλλονται σε εύλογο χρονικό διάστημα, αλλά και επειδή κάθε σεζόν υπάρχει νέο «κούρεμα».
Ήδη, φαίνεται να υπάρχει η «προειδοποίηση» ότι τα χρήματα που αναμένεται να καταβληθούν για δύο-τρεις μήνες του Σεπτεμβρίου θα έρθουν «κουρεμένα». Την ίδια ώρα, οι ταξιτζήδες έχουν αποδώσει ΦΠΑ για εισπράξεις που δεν πήραν και έχουν καλύψει τα έξοδα κίνησης. Οι ταξιτζήδες δε, καταγγέλλουν ότι η όλη κατάσταση επιβαρύνεται από την έλλειψη προγραμματισμού, που δεν τους βοηθά να προχωρήσουν σε ρυθμίσεις με ασφαλιστικούς φορείς. Στο νομό Ιωαννίνων, αυτό που φοβίζει αρκετά είναι το γεγονός ότι στην αρμόδια οικονομική υπηρεσία στην Περιφέρεια Ηπείρου υπάρχει έλλειψη προσωπικού. Κάτι που επιβεβαιώνει στην εφημερίδα και ο κ. Κατέρης. «Όταν μου λένε σε έναν μήνα, εγώ αυτό που σκέφτομαι είναι ότι σε έναν μήνα είναι το Πάσχα. Οπότε δεν συζητάμε για πληρωμές. Μιλάμε δηλαδή για καλό Ιούνιο. Μέχρι τότε δεν θα υπάρχω ως ταξιτζής» αναφέρει στον «Η.Α.» ταξιτζής της περιοχής.
Σημειωτέον ότι η Περιφέρεια Ηπείρου προγραμματίζει να πληρώσει τους ταξιτζήδες για τους μήνες μετά τον Σεπτέμβριο του 2012. Οι απλήρωτοι μήνες του Φεβρουαρίου μέχρι του Ιουνίου του 2012 έχουν περάσει, όπως τους είπαν, στις λεγόμενες ληξιπρόθεσμες οφειλές –οι οποίες παρεμπιπτόντως αφορούν οφειλές μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2011.
Η μεταφορά των μαθητών τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ένα μεγάλο «αγκάθι», με μεγάλες κοινωνικές συνέπειες και με θύματα τόσο όσους προσπαθούν να βγάλουν ένα μεροκάματο από τη δουλειά των ταξί όσο και τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Και όπως δείχνουν τα πράγματα, το «αγκάθι» αυτό δεν πρόκειται να βγει εύκολα.
ΠΗΓΗ: ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ