– Εντός διμήνου θα ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών. Σε χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο, με συμμετοχή εκπροσώπων των συναρμόδιων Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας και Αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος, ελήφθησαν οριστικές αποφάσεις για τις ηλεκτρομηχανολογικές και λοιπές εκκρεμούσες μελέτες, που θα εκπονηθούν σε οριστικό επίπεδο, για την καθαίρεση τμήματος του υφιστάμενου κτιρίου του αεροδρομίου και την κατασκευή νέου κατ’ επέκτασιν του ήδη υπάρχοντος.Υπενθυμίζεται ότι μετά την απόφαση που είχε ληφθεί πέρυσι τον Απρίλιο στο Υπουργείο, για μείωση του συνολικού όγκου του αεροδρομίου, το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση των μελετών ήταν ο Σεπτέμβριος 2013. Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώθηκαν εγκαίρως οι εργασίες στον αεροδιάδρομο και στον πύργο ελέγχου, οι αρχιτεκτονικές και σχετικές μελέτες του νέου κτιρίου .
«Δεν υπάρχει κανένα άλλο χρονικό περιθώριο για το αεροδρόμιο» δήλωσε ο Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος είχε συνεργασία για το θέμα με τον Υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη. «Η κατασκευή του αεροδρομίου Ιωαννίνων αποτελεί έργο υποδομής προτεραιότητας για την Ήπειρο, καθώς θα στηρίξει ουσιαστικά πολλούς τομείς της οικονομίας, όπως τον τουρισμό, τις μεταφορές και την επιχειρηματικότητα».
– Αναφορικά με τον οδικό άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, οι εξελίξεις είναι θετικές, καθώς ολοκληρώνονται εντός δεκαημέρου από το Υπουργείο Υποδομών όλες οι διαδικασίες για την ανάθεση της μελέτης, όπως ενημερώθηκε χθες ο Σταύρος Καλογιάννης από τον αρμόδιο Γενικό Δ/ντή του Υπουργείου.
Υπενθυμίζεται ότι ο Σταύρος Καλογιάννης είχε εντάξει προς χρηματοδότηση το έργο αυτό το 2009, ως υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ (κωδικός έργου 2009ΣΜ07100000 της ΣΑΜ 071). Δυστυχώς, όμως, επί μία τριετία σχεδόν (2010 – 2012), το έργο έμεινε στα συρτάρια του Υπουργείου, καθώς δεν υπήρξε – τότε – η πολιτική βούληση για την προώθησή του.
Όταν ο Σταύρος Καλογιάννης ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών, το επανέφερε με νέα απόφασή του (αριθ. πρωτ.: ΔΜΕΟ/ο/4075/02.11.2012), με την οποία καθορίστηκε ο οδικός άξονας Καλπάκι – Κόνιτσα ως «εθνικού επιπέδου» και εγκρίθηκε η ανάθεση της μελέτης, ύψους 2.000.000 €, με τίτλο: “Μελέτη βελτίωσης του τμήματος Καλπάκι – Κόνιτσα της Ε.Ο Ιωαννίνων – Κοζάνης”.
Στη συνέχεια κινήθηκαν οι διαδικασίες ανάθεσης της μελέτης με διαγωνισμό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική νομοθεσία (Ν. 3316/2005). Ο νέος οδικός άξονας θα δώσει ώθηση στην διαπεριφερειακή σύνδεση μεταξύ Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας και θα δημιουργήσει καλύτερες προοπτικές για τους Δήμους Κόνιτσας και Πωγωνίου, ως συνέχεια της Ιόνιας Οδού.