Νέο πλήγμα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας, μετά την κατάργηση της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή στη γ’ λυκείου.
Αυτή τη φορά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής βάζει στο στόχαστρο την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, που διδάσκεται στη β’ λυκείου. Σύμφωνα με καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, στο νέο πρόγραμμα της β’ τάξης καταργούνται τα Αρχαία Ελληνικά ως υποχρεωτικό μάθημα και «εξοβελίζεται η διδασκαλία της “Αντιγόνης” του Σοφοκλή».
Οργισμένη η Ένωση σημειώνει ότι: «Η διδασκαλία της Αντιγόνης δεν καταργήθηκε ούτε κατά την επτάχρονη δικτατορία, ενώ η αγέρωχη στάση της ηρωίδας του έργου αποτέλεσε διαχρονικά παγκόσμιας εμβέλειας πρότυπο που ενέπνευσε και εμπνέει την πολιτισμένη ανθρωπότητα». Και προσθέτει:
«Ελληνικό σχολείο χωρίς τον “Θουκυδίδου Περικλέους Επιτάφιο” και χωρίς την Αντιγόνη του Σοφοκλή είναι σχολείο με δυσαναπλήρωτο έλλειμμα παιδείας, χωρίς ουσιαστική αγωγή δημοκρατίας, χωρίς μαθητεία στην αντίσταση απέναντι στις αυθαιρεσίες της εκάστοτε εξουσίας και χωρίς ανάδειξη —ως υπέρτατης αξίας— της αγάπης.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΦ απορρίπτει ως απαράδεκτη την πρόταση του ινστιτούτου, καθώς «εξοβελίζει ένα ακόμα εμβληματικό για την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης κείμένο, την “Αντιγόνη” του Σοφοκλή, που σήμερα διδάσκεται από το πρωτότυπο επί δίωρο σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές που φοιτούν στη β’ λυκείου».
Επιπλέον, καλεί «κάθε σκεπτόμενο και ευαίσθητο πολίτη της χώρας να πλαισιώσει τους εκπαιδευτικούς και τους τοπικούς συνδέσμους φιλολόγων στον κοινό μας αγώνα για την προάσπιση του ανθρωπιστικού χαρακτήρα και των ποιοτικών παραδόσεων της παιδείας μας».
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων είχε εξαπολύσει μύδρους εναντίον του υπουργείου Παιδείας για την απόφασή του να καταργήσει τη διδασκαλεία του «Επιταφίου» του Περικλή στη γ’ λυκείου.
Σε ένα κείμενο-κόλαφο ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως το «μάθημα για την αξία της δημοκρατίας εξοβελίζεται οριστικά από τα σχολεία της χώρας μας, την ώρα που τα υποκριτικά δάκρυα για την αδιαφορία της νεολαίας προς τα κοινά και τους θεσμούς αφθονούν».
ΠΗΓΗ: Δημοκρατία