Στην τελική ευθεία μπαίνει η ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, που προβλέπεται να είναι ανάμεσα στα πρώτα που θα παραχωρηθούν (στα τέλη Μαρτίου) σε ιδιώτες για 35 χρόνια.
Πρόκειται για μια κίνηση που, αν και έχει σχολιαστεί ποικιλοτρόπως από πολλούς φορείς της περιοχή μας, αναμένεται να επιταχύνει, όσο αυτό είναι δυνατό, τα έργα που γίνονται στο αεροδρόμιο εδώ και χρόνια και τα οποία βρίσκονται σε ένα διαρκές «σταμάτα-ξεκίνα».
Όπως έγινε γνωστό χθες, τα 22 από τα 37 αεροδρόμια της χώρας που θα ιδιωτικοποιηθούν, θα χωριστούν σε δύο ομάδες σχεδόν ισοδύναμης επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων και γεωγραφικής θέσης.
Οι ομάδες…
Η μία ομάδα ιδιωτικοποίησης θα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Αιγαίου και της Κρήτης, και η δεύτερη του Ιονίου και της Βόρειας Ελλάδας. Τα 22 αεροδρόμια που θα παραχωρηθούν έως 35 χρόνια είναι: Ιωαννίνων, Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Καρπάθου, Καλαμάτας, Λήμνου, Αγχιάλου και Αράξου.
Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30-35 χρόνια, ενώ θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές αναλόγως των κερδών. Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν επίσης και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 200 και 220 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία.
Τα έργα…
Να σημειωθεί, ότι το έργο που έχει εκτελεστεί ως τώρα στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων περιορίζεται στο διάδρομο προσγείωσης και στους συνδετήριους, σε περιφράξεις και φωτισμό, καθώς και στο κτίριο του αμαξοστασίου.
Τα έργα στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων χρηματοδοτούνται από το προβληματικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με αποτέλεσμα η ροή των χρημάτων να είναι ελλιπής και ο εργολάβος να πιέζει για να εξοφληθεί.
Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα να παρατηρείται το «σταμάτα –ξεκίνα» που έχει κουράσει τους πολίτες, αλλά και τους φορείς, οι οποίοι στηρίζουν την ανάπτυξη της περιοχής, στην ύπαρξη ενός ισχυρού και σύγχρονου αεροδρομίου Ιωαννίνων.
ΠΗΓΗ: ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ