Δυναμικά κινείται τελευταία στην ελληνική, αλλά κυρίως στις ξένες αγορές η Ηπειρωτική γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη».
Απόδειξη ότι κατάφερε να συμπεριληφθεί στους έξι φιναλίστ για το ειδικό βραβείο IASON των GREEK EXPORTS AWARDS 2013 για την κορυφαία εξαγωγική εταιρία της χρονιάς. Μάλιστα, στις έξι διακριθείσες εταιρίες δόθηκε λογοτυπημένο σήμα της διάκρισής τους για να το χρησιμοποιήσουν στην επικοινωνία και το marketing των προϊόντων τους.
Η «Δωδώνη» εκτιμήθηκε από την κριτική επιτροπή των βραβείων ως μια από τις κορυφαίες στο είδος της εξαγωγικές εταιρίες για το 2013, αφού όπως είναι γνωστό στον τομέα των γαλακτοκομικών κατέχει την πρωτιά. Πέρυσι οι εξαγωγές της άγγιξαν το 26%, ενώ μόνο το δίμηνο Ιανουαρίου Φεβρουαρίου του 2013 σημείωσαν νέα αύξηση της τάξης του 35%.
Ας σημειωθεί ότι η «Δωδώνη» εξάγει σε 32 χώρες του κόσμου, κυρίως φέτα που είναι ΠΟΠ και γνωστή παγκοσμίως για την ποιότητά της, ενώ ήδη ανοίγεται και σε νέες αγορές, όπως σε χώρες της Σκανδιναβίας και της Μέσης Ανατολής (σχετικά έγραψε προχθές ο «Π.Λ.».)
Το κορυφαίο εξαγωγικό βραβείο “IASON 2013: Premier Greek Exports Award” απονεμήθηκε στην εταιρία ΧΑΛΚΟΡ Α.Ε. από τον Υφυπ. Ανάπτυξης Νότη Μηταράκη, που ως εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, τόνισε ότι ένας απ’ τους κύριους στόχους της κυβέρνησης είναι οι εξαγωγές να αποτελέσουν έως το 2015 το 17% του ΑΕΠ.
Μονόδρομος…
Στη δυναμική της εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας, στη δημιουργία μίας εξαγωγικής τράπεζας, στη μείωση της γραφειοκρατίας και στις προσπάθειες που πρέπει να υποστηριχτούν για την ενίσχυση των εξαγωγικών επιχειρήσεων, αναφέρθηκαν οι ομιλητές της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στα πλαίσια των GREEK EXPORTS AWARDS 2013.
Οι ελληνικές εξαγωγές μπορούν να αποτελέσουν κινητήριο μοχλό της ελληνικής οικονομίας. Η χώρα μας το 2012 σημείωσε ευρωπαϊκή πρωτιά, καθώς αύξησε κατά 17% την εξαγωγική της δραστηριότητα, η οποία ανήλθε σε 26,7 δισ. ευρώ. Χρειάζεται ωστόσο να υπάρξει αλλαγή στο μοντέλο εξαγωγών και να δημιουργηθεί ένα νέο σχήμα που θα στηρίζεται σε δύο πυλώνες: α) ενέργειες στο εσωτερικό και β) οι ενέργειες στο εξωτερικό.
Το νέο αυτό σχήμα πρέπει να οδηγεί σε βελτιωμένη αποδοτικότητα, να αξιοποιεί όλους τους φορείς, να εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, να μην αυξάνει τις συνολικές δαπάνες και να συνενώνει συναφείς δραστηριότητες του υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Οι ελληνικές εξαγωγές είναι μονόδρομος για την ελληνική οικονομία και για να αναπτυχθούν θα πρέπει να αυξηθεί το ποσοστό κάλυψης των πιστώσεων των Ελλήνων εξαγωγέων, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.
Κατά την διάρκεια της εκδήλωση δόθηκε η δυνατότητα σε Έλληνες παραγωγούς και ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν προσωπικές συναντήσεις με διεθνείς αγοραστές (Buyers) ελληνικών προϊόντων.
ΠΗΓΗ: ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ