Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής της Βουλής, όπου συνεχίζεται η συζήτηση για τις συμβάσεις παραχώρησης ων αυτοκινητοδρόμων, επανήλθε ο Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος επεσήμανε τρία σοβαρά θέματα. Ειδικότερα ανέφερε:Α/ Ιόνια Οδός: Στη σύμβαση περιλαμβάνονται και οι δύο λύσεις για την Κλόκοβα: η εγκεκριμένη χάραξη περιμετρικά του βουνού και η διπλή σήραγγα μήκους περίπου 3χλμ, ακριβώς όπως το είχαμε σχεδιάσει. Η τελική λύση θα εξαρτηθεί από την απόφαση του ΣτΕ, η οποία δυστυχώς εκκρεμεί ακόμα.
Παράλληλα όμως, το Υπουργείο οφείλει να προχωρήσει τη δημοπράτηση του άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακκαβιά, ο οποίος έχει πλήρη ωριμότητα. Δεν υπάρχει πλέον άλλη δικαιολογία για την καθυστέρησή του.
Β/ Άξονας Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65):
Ως έχει σήμερα η σύμβαση που κατατέθηκε στη Βουλή, παραπέμπει τα αναβαλλόμενα τμήματα του Ε-65, δηλαδή από τον κόμβο ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα και από Τρίκαλα – Γρεβενά – Εγνατία οδό, στο απώτερο μέλλον, καθώς αναφέρει ότι αυτά εξαιρούνται από την περίοδο των κατασκευών (2015) και χρειάζονται έως άλλα τρία χρόνια στη συνέχεια, προκειμένου να εκδοθεί μία Υπουργική Απόφαση (ΥΑ) που θα καθορίζει το χρονοδιάγραμμα και τις πηγές χρηματοδότησής τους. Τότε, όμως, θα είναι πολύ αργά για να εξευρεθούν πόροι, ακόμα και της νέας προγραμματικής περιόδου.
Πρόταση μου είναι να διαγραφεί η αναφορά στα τρία επιπλέον χρόνια και να περιληφθεί ρητώς στη σύμβαση ότι μέχρι το τέλος κατασκευής του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα θα εκδοθεί η ΥΑ που θα δίνει το χρονοδιάγραμμα και την πηγή χρηματοδότησης των αναβαλλόμενων τμημάτων, καθώς εντός του 2014 το Υπουργείο θα έχει στα χέρια του και την εναλλακτική μελέτη για το τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία οδός, και θα μπορεί να αποφασίσει ποια χάραξη τελικώς θα ακολουθηθεί.
Γ/Διόδια:
- Τα ηλεκτρονικά διόδια είναι το δικαιότερο σύστημα διοδίων και μπορεί παράλληλα να παρέχει εκπτωτικά πακέτα στους συχνούς χρήστες ενός αυτοκινητόδρομου. Πρέπει συνεπώς η μελέτη για την εφαρμογή τους, η οποία προβλέπεται μεν στις συμβάσεις αλλά χωρίς χρονοδιάγραμμα, να επισπευστεί και να είναι έτοιμη εντός 6 μηνών από την κύρωση των συμβάσεων, ώστε αυτή να μπορεί να εφαρμοστεί αμέσως μετά. Παράλληλα θα πρέπει:
– Να προβλεφθεί η διαλειτουργικότητα των διοδίων. Έχουν ήδη γίνει ουσιαστικά βήματα στην κατεύθυνση αυτή εδώ κι ένα χρόνο, καθώς η Αττική οδός, η Ολυμπία οδός και Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου έχουν συμβατά μεταξύ τους συστήματα διοδίων, και
- Να περιληφθεί στο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων και η Εγνατία Οδός.
Ο παριστάμενος Υπουργός κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι θα ξαναδεί το θέμα του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, πριν έλθουν οι συμβάσεις στην Ολομέλεια της Βουλής.