Σήμερα, στις 10 το πρωί, στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Ιωαννίνων θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με θέμα: «παραδοσιακά επαγγέλματα-τέχνη, τεχνική-συμβολή τους στην τοπική ανάπτυξη. Το απόγευμα δε, στις 6 το απόγευμα, μαθητές και εκπαιδευτικοί της ΕΠΑΣ Μαθητείας Φλώρινας θα παρουσιάσει ένα θεατρικό δρώμενο στον ίδιο χώρο, ενώ επίσης μέχρι τις 4 Απριλίου στην είσοδο του Πνευματικού Κέντρου θα φιλοξενείται έκθεση εκπαιδευτικών δοκιμίων των μαθητών με ειδικότητα στην αργυροχρυσοχοΐα και την ξυλογλυπτική των ΕΠΑΣ Μαθητείας Ιωαννίνων και Ωραιοκάστρου και του ΙΕΚ Ωραιοκάστρου.
Το καλωσόρισμα στην ημερίδα θα γίνει από τον διευθυντή της ΕΠΑΣ Ιωαννίνων Γιώργο Ζάψα. Ομιλίες θα γίνουν από την προϊσταμένη της Γ’ Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αθανασία Θεοδωρίδου («Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας ΟΑΕΔ, μοχλός ανάπτυξης του νέου ανθρώπινου δυναμικού-οι παραδοσιακές ειδικότητες στον ΟΑΕΔ»), από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δημήτρη Δημητρίου («Το Επιμελητήριο ως θεσμός έκφρασης και δράσης των επαγγελματιών, φορέας σχεδιασμού της τοπικής ανάπτυξης και συνομιλητής των φορέων απασχόλησης του κράτους»), από τον αντιδήμαρχο του δήμου Ιωαννιτών και αντιπρόεδρο του ΚΕΠΑΒΙ Νίκο Γκόλα («Η παραδοσιακή τέχνη της αργυροχρυσοχοΐας σήμερα σε σχέση με τις τεχνολογικές εξελίξεις», από την αναπληρώτρια καθηγήτρια Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Μαρίνα Βρέλλη-Ζάχου («Παραδοσιακές Λαϊκές Τέχνες και Επαγγέλματα-Παρελθόν-Παρόν-Μέλλον») και από τον ιστορικό Χρήστο Τσάμπα («Το ΚΕΠΑΒΙ-Πραγματικότητες και Προοπτικές». Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ημερίδας θα γίνει από την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Νατάσσα Σακκά.
Οι ΕΠΑΣ Μαθητείας ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η φοίτηση σ’ αυτές διαρκεί δύο σχολικά έτη. Οι μαθητές είναι ηλικίας 16-23 ετών και πρέπει να είναι τουλάχιστον απόφοιτοι της α’ τάξης Λυκείου. Έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί καταδεικνύουν ότι το σύστημα Μαθητείας παρουσιάζει πολύ καλά αποτελέσματα όσον αφορά την ένταξη των αποφοίτων στην αγορά εργασίας. Το ποσοστό των ασκούμενων μαθητών που απασχολείται μετά το πέρας των σπουδών, ανέρχεται στο 70% του συνολικού αριθμού των μαθητών. Κατά συνέπεια, η Μαθητεία αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης σήμερα. Ο σχεδιασμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης στον ΟΑΕΔ για το άμεσο μέλλον περιλαμβάνει τη δημιουργία γραφείων διασύνδεσης στις ΕΠΑΣ προκειμένου να ενισχυθεί η συνεργασία του ΟΑΕΔ με τις επιχειρήσεις, τον εκσυγχρονισμό των ειδικοτήτων της Μαθητείας και την επιτάχυνση στην εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στη λειτουργία των υφιστάμενων εργαστηρίων των σχολών. Όσον αφορά τα ΙΕΚ, σχεδιάζεται η εισαγωγή του συστήματος Μαθητείας στα ΙΕΚ και η ενίσχυση της συμπληρωματικότητας των δράσεων της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
ΠΗΓΗ: ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ