«Ευάλωτη» απέναντι σε διαφόρων ειδών καιρικά φαινόμενα είναι η Εγνατία Οδός, όπως έχει αποδείξει η πρόσφατη εμπειρία των χιονοπτώσεων, αλλά και η μοιραία καραμπόλα που σημειώθηκε προχθές το πρωί στην θέση «Κλειδί» του άξονα, δηλαδή λίγα μόλις χιλιόμετρα πριν τη Θεσσαλονίκη.Αιτία του δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή σε μία 78χρονη γυναίκα, η πυκνή ομίχλη που επικρατούσε στην περιοχή, η οποία δημιούργησε πρόβλημα ορατότητας στα διερχόμενα οχήματα. Η ομίχλη πάντως μέχρι στιγμής δεν έχει αποδειχθεί πρόβλημα για το τμήμα της Εγνατίας που διέρχεται απ’ την Ήπειρο, παρά τα γεγονός ότι αυτό είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι του άξονα από κλιματολογικής πλευράς αλλά και με βάση το γεωγραφικό ανάγλυφο.
Αυτό γιατί η «Εγνατία Οδός ΑΕ» έχει φροντίσει να εγκαταστήσει ειδικό φωτισμό για την ομίχλη, όπως ανέφερε σε δηλώσεις του με αφορμή το προχθεσινό ατύχημα ο προϊστάμενος του τμήματος λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της εταιρείας Θανάσης Ματθαίου.Ο ειδικός αυτός φωτισμός που προβλέπεται από μελέτες τις οποίες έχει διενεργήσει η εταιρεία, καλύπτει μεγάλα τμήματα της δυτικής Εγνατίας Οδού, με κυριότερο το κομμάτι από το Περιστέρι μέχρι το Βενέτικο ποταμό στο Νομό Κοζάνης και συμβάλλει στη μείωση του προβλήματος και στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων, όταν επικρατεί πυκνή ομίχλη στην περιοχή. Ένα άλλο σημείο στο οποίο υπάρχει ειδικός φωτισμός για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ομίχλης είναι το τμήμα Βέροια – Πολύμυλος, μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι ένα άλλο αμυντικό «όπλο» που έχουν στην υπηρεσία τους οι οδηγοί οι οποίοι διασχίζουν την Εγνατία Οδό είναι οι ηλεκτρονικές πινακίδες ενημέρωσης που υπάρχουν εγκατεστημένες κατά μήκος της αρτηρίας. Οι πινακίδες αυτές συναντώνται κυρίως στη δυτική Εγνατία Οδό, δηλαδή στο τμήμα της Ηπείρου (μία τέτοια συναντά κανείς κατευθυνόμενος από τον κόμβο της Πεδινής προς τη σήραγγα του Δρίσκου) και προειδοποιούν τους οδηγούς για τις καιρικές συνθήκες που θα βρουν στη συνέχεια της διαδρομής τους, ώστε να προσαρμόσουν ανάλογα και την οδήγηση.